niedziela, 27 września 2015

3 pomysły na zdrowe śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Nie, to nie jest pusty frazes, który wszyscy nam powtarzają. Ja zawsze jadłam śniadanie i powiem szczerze nie rozumiem ludzi, którzy tego nie robią. Takim przykładem jest mój mąż, który o jedzeniu przypomina sobie zazwyczaj o 13, ja nadzwyczajnej umarłabym z głodu. Poza oczywistą kwestią zaspokajania głodu, poranne jedzenie to też dla mnie swego rodzaju relaks. Bardzo często siadam do stołu jeszcze w cieplutkim szlafroku, włączam wiadomości, przeglądam facebooka. Cieszę się tą chwilą dla siebie, szczególnie w weekend, gdy jest ona nieco dłuższa.

Kiedyś jadłam przede wszystkim śniadania na słono i  chociaż w sobotę gdy mam więcej czasu nadal jem jajka, to odkąd przeszłam na wegetarianizm lubię słodkie śniadania. W dodatku prawie całe życie jestem na diecie, a rano potrzeba nam tyle energii aby rozpocząć dzień, że nie mam wyrzutów sumienia gdy jem owoce czy miód.

Poniżej trzy przykłady moich śniadań, każde z nich jest przepyszne i bardzo zdrowe.

1. Kanapki z twarogiem





Podobno ludzie dzielą się na tych którzy są za omletami i tych którzy wolą owsiankę. Ja jestem z tych wybierających kanapki :) Bardzo lubię chleb, ale staram się jeść go tylko rano. W 90% przypadków jest to chleb żytni lub orkiszowy, który piekę sama. Dodaję do niego to na co aktualnie mam ochotę, ale zawsze są w nim duże ilości siemienia lnianego i otrębów. Jeśli będzie ktoś zainteresowany to wstawię tu przepis, a tymczasem polecam pyszne kanapki z chudym twarogiem i miodem lub szczypiorkiem :)



2. Omlet z owocami



Składniki:
1 duże jajko
odrobina mleka lub wody
1 łyżka otrębów żytnich
1 łyżka mąki z amarantusa (otrzymuję ją przez zmielenie w młynku amarantusa ekspandowanego)
2 łyżki jogurtu naturalnego
ulubione owoce sezonowe (ewentualnie konfitura)

Roztrzepujemy jajko z mlekiem, dodajemy suche składniki i wszystko mieszamy. Smażymy z obu stron na małej ilości oleju kokosowego, lub na spray'u bez kalorii. Smarujemy jogurtem, układamy owoce i gotowe :)

3. Owsianka


Idealna propozycja na nadchodzące miesiące. Nie ma nic lepszego niż rozgrzanie swojego organizmu w zimne dni pyszną owsianką. Moja ulubiona, to ta gotowana na mleku kokosowo-ryżowym, do tego ulubione owoce. Pyszne i zdrowe rozpoczęcie dnia.

Propozycji pysznych śniadań jest jeszcze więcej, w następnym wpisie opiszę moje ulubione słone śniadania dla tych, którzy dla słodkościami nie przepadają. 

A Ty co jutro przygotujesz na swoje śniadanie? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz