czwartek, 8 października 2015

Rozgrzewająca zupa z dyni na jesienny obiad

Dużo u mnie gotowania ostatnio. Ale jak tu nie gotować gdy akurat teraz jest sezon na tyle wspaniałych produktów. Trzeba z nich korzystać jak długo się da, choć ja zamierzam zachować jesień na dłużej i przygotować pure z dyni w słoikach na zimę. Myślę, że idealnie sprawdzi się wtedy do wilgotnych ciast z rozgrzewającym cynamonem. Już nie mogę się doczekać na weekend. Ranek w cieplutkim szlafroku, zaparzone ziółka i pyszne ciasto dyniowe. Ach rozmarzyłam się trochę :) 

Ale nie ma co czekać do weekendu z przygotowaniem pysznej zupy dyniowej. W drodze z pracy wstąp na targ, kup najładniejszą dynię jaką znajdziesz, jestem pewna, że resztę składników na pewno masz w domu. Ugotowanie takiej zupy to tylko chwila, a jestem pewna, że twoja rodzina na pewno doceni smak pysznej, kremowej zupy gdy wróci wygłodniała z pracy lub szkoły.





Składniki:

pół małej dyni
dwie duże marchewki
mała cebula
3 ząbki czosnku
oliwa do smażenia
sól, pieprz
mieszanka curry

W garnku rozgrzej oliwę, gdy się rozgrzeje podsmaż czosnek i pokrojoną w ćwiartki cebulę, gdy zaczną robić się brązowe dodaj pokrojoną na większe kawałki dynię i marchewkę. Podsmaż jeszcze chwilę, następnie zalej 1 litrem wody, gotuj aż warzywa zmiękną, Zblenduj i dopraw do smaku, dużą ilością pasty curry.

Niestety tego dnia gdy gotowałam zupę, zużyłam wszystkie pestki słonecznika do pieczenia chleba. Ale jeśli masz je w domu, będą tu świetnie pasowały, posyp nimi zupę przed podaniem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz